уторак, 26. октобар 2010.

Milja platno beleše

Da se mi ne lažemo: džaba točak, vatra, sijalica, atomska energija... sve to pada u vodu pred najvećim izumom čovečanstva - mašinom za pranje veša. Ko je na ovom blogu pročitao više od jednog posta, mogao je da shvati kako obožavam da kuvam, pa se može pretpostaviti da mi je kuhinja centralno mesto u stanu. Za razliku od kuvanja, pranje veša, kao i peglanje i sve što bilo kakve veze ima sa vešom - ne mogu da smislim. I vrlo sam neuspešna u tome.
Đavo nikad ne spava, pa baš zato što ne volim da perem, život mi je uređen tako da najmanje jednom dnevno pustim mašinu u rad. Dobro de, to radi ona, a ne ja. Onda sledi sušenje koje ume da potraje, a peglanje, koje neke moje drugarice uspešno izbegavaju, mene je potkačilo "samo tako". Pored alergije na alkohol, alergična sam i na enzime iz praška (slična su im jedinjenja), a vrlo loše na njih reaguju i moji srednji i najmlađi sin. Jedini lek je da se sve ispegla, dooobro ispegla, ako bi moglo onim starim teškim peglama koje se greju, bilo bi najbolje, Tako mi je zapalo da peglam sve - i gaće, pa i one sa sintetičkim elementima, čipkama... To mrzim, i to svakodnevno radim, kao da sam na robiji. 
A pranje... Spisak mojih grešaka je poduži, mada je najgore što je s katastrofalnim posledicama. Kad mi je najstariji sin bio mali, pelene se nisu kupovale nego su se koristile ove pamučne koje mi se i danas vuku po kući, ovaj put kao krpe. E, te takve pelenice uspela sam da ofarbam u plavo u jednoj turi, i to skoro pa indigoplavo - zavukle se neke teget čarapice u žlebove bubnja. Toliko su bile tamnoplave, da me je jedna majka, kad smo zajedno prepovijale decu na uobičajenoj mesečnoj kontroli, pitala: "Kupili ste pelene u inostranstvu?"
Imala sam i roze fazu, ovaj put su krivci bile crvene čarapice, te moj muž dobi kao i svaki pristojan muškarac - roze gaće. Stoji on, onako u gaćama, i ozbiljno me pita: "Ženo, šta je ovo? Pa ja ni u švaleraciju ne mogu da odem. Zamisli da se skinem, pomislila bi ljubavnica da sam peder!" Ofarbala sam, ovaj put u više boja, i majice koje je najmlađi sin dobio od kluba posle takmičenja, sa sve oznakama kluba, obaveštenjem na kom je takmičenju bio... Njegovi drugovi ponosno nose te majice na treninzima, pogotovo ako ih gleda neko od zvaničnika, a jedino moje dete (jadno, nije krivo što ima ludu majku) nosi majice od davalaca krvi (moje). Upropastila sam i muževljev Navigare džemper koji nijednom (niti jedan jedini put) nije obukao, a plaćen je kao da ima zlato u sebi. Koknula sam ga u vrelu vodu i on se skupio do nano razmera. Mislila sam da će mi čoveka strefiti infarkt, a on se smejao, dok sam ja bila više mrtva nego živa od sramote. Ima još mojih bisera, ne zna im se broj.
Mašine mi se stalno kvare, to je dodatni element naše neuspešne veze. Moja majka je imala jednu mašinu preko 20 godina, i do kraja je radila kao da je nova, ali je kupila drugu zbog više programa. Moje crkavaju od preopterećenosti, puca im crevo, zapušava im se filter, ne izbacuju vodu, a jednom mi je mašina čak i eksplodirala, imala sam požar! Kupatilo u plamenu, to je trebalo videti!
Stvarno, što mi se ne kvari šporet, a isto je preopterećen?
E, sad mi je opet crkla mašina, bez ikakve nade da se popravi. Vukljam veš do svekrvinog stana, kao oni "valjam robu" trgovci, pa posle mokar veš vraćam (teško u vražju mater), kao krimosi što žele da se otarase leša u torbi. Perem i na ruke više nego pre - pa ispiram, opet ispiram, pa opet ispiram, i na kraju cedim. Puna sam žuljeva, iako imam pomoć za ceđenje. Leđa mi otpadaju, u rukama sam ojačala - mišići su mi skroz definisani (moja teretana), kolena mi sevaju (od naginjanja nad kadom, uprem se kolenima da ne klizim)... O ogorčenosti ne treba ni govoriti. Sušenje.... Pa peglanje... Uh, bože! A nas... ko vojske, nikad kraja.
Posle prvog kupujem mašinu! Koju da kupim? Da l' da ovu sledeću mazim i pazim i zovem je Đorđe?

13 коментара:

  1. Nece da moze Djordje, masina je zenskog roda, pitam se odakle to? :roll:
    Djordjina bre!

    ОдговориИзбриши
  2. Đorđina, Đorđinica, Đorđinče... Samo da budemo u harmoniji ona i ja. Svaki dan ću da je poljubim ako treba.
    Ne smem ni da zamislim šta se i kako se radilo u vremena bez mašine. Mislim da je to bio glavni razlog nedugovečnosti.

    ОдговориИзбриши
  3. Ajoj, ne znam sta da ti kazem. Ja sam novopecena domacica pa mi jos sve radi, mada ja to polako, bez pretjerivanja :D

    ОдговориИзбриши
  4. Haaaaaaaaaaaahahahahahahhaaaaaaaaa, izvini, ali moram. Kao da si opisala moju sestru! Kao da ste vas dve sestre.
    Nosi moj zet /i sestrici/ gace raznih boja, dzemperi i majice nikada nisu u broju u kome su kupljeni....sve se pere u masini, cak i bunda od prirodnog krzna sa obrazlozenjem: pa sta, kako kada zivotinja pokisne?... i muzevljevo odelo, jedva je spasih tada, htede covek da je ubije. I meni doslo, ali sestra mi je, nema smisla.
    Joj, zeno, osvezi mi ovaj kisni dan. Sjajna si.

    ОдговориИзбриши
  5. Koд куће имамо и машину за прање и машину за сушење веша, тако да мами остаје само да пегла. А то јој је, како она каже, омиљени посао (мада дефинитивно боље кува него што пегла (што не значи да не пегла добро)). Откад живим сам, пеглам сам. Упропастио сам само једну тренерку за коју се и данас питам како ми је само пало на памет да може да се опегла (?!). Научио сам да се не пегла преко штампаних апликација и да је најбоље (у недостатку стола за пеглање), гардеробу изврнути наопако пре пеглања... И мислим да се ту прича завршава... И даље не контам зашто се гардероба прска водом (чак то никада и не радим)... Надам се да ће једног дана бити осмишљена машина која и пере и суши и пегла (мада се не бих кладио да већ не постоји).

    ОдговориИзбриши
  6. Auu, Miljo ti kao da si se sa mnom družila. Kuvanje - da, ostalo ne. Nepeglanje sam dovela do savršenstva, korišćenjem raznih programa na pošini, koliki broj obrtaja je potreban za razne tkanine da se ne peglaju i specifičnim načinima prostiranja veša. Farbanje mi apsolutno ide od ruke, jedino nisam uspela da postignem tu indigo plavu boju, zavidim ti na tom detalju u biografiji. Dakle mašina, hitno,(moja preporuka Indesit) držim ti palčeve, što pre da uđe u kuću :-)

    ОдговориИзбриши
  7. Hana, sve je slatko na početku, a posle liči na pokretnu traku, izuzev kuvanja. :)

    Elektra, pozdravi sestru. I poljubi je!

    Stefane, kad peglam, ispeglam perfektno, samo što ne volim to da radim. S pranjem je druga stvar - ne volim, ne znam, sve što može da se upropasti, upropastim.

    Uh, Amarilis, kako ti zavidim što nisi prinuđena da peglaš! Pre neki dan dobila sam crvene fleke na mestu gde se kopča bluza koju sam nosila. Očigledno nisam detaljno ispeglala sve one malene površine, mnogo je sitna dugmad. :(
    Bezecovala sam baš Indesit! Samo još da legne plata, pa da ispišem čekove.

    ОдговориИзбриши
  8. Žene stvarno imaju taj neki gen "viška" koji im pomaže da se izbore sa poslovima koje stalno radiš, ali nikad ne možeš da URADIŠ. Mislim da je za većinu muškaraca to pre PSIHOLOŠKI nego fizički problem. Iskreno vam se divim zbog toga (pa Sent-Džordžov džemper neću ovom prilikom da spomenem)...

    ОдговориИзбриши
  9. Jaaaaaaaaoooo sestro slatka! :))) Ništa više ne moram da ti kažem.

    Samo za razliku od tebe ne moram sve da peglam, ali perem, sušim, peglam...jebote, pa kad pomislim koliko godina ću još da živim i to isto da radim, smrkne mi se život.

    ОдговориИзбриши
  10. Miodraže, nemoj taj džemper da spominješ, mogu da pretpostavim. A i razumem.

    Charolija, sestro slatka... :)))

    ОдговориИзбриши
  11. Ova mašina koju ja imam ne prima omekšivač, a uglavnom ni ne opere veš kako treba, iako prašak navodno prima.
    Na ovo što je rekao Miodrag... ne verujem da postoji ta razlika između muškaraca i žena, iako super zvuči ko teorija :)

    ОдговориИзбриши
  12. I gde ti ovde vidiš bruku? Uobičajene dnevne neprijatnosti, ja bih rekla. I ništa više.
    Inače, i sama sam nespretna s mašinama, nikako mi ne ide da budu i savrsenom stanju, ali moj majstor, Bog da ga poživi, kaže da su sve današnje iste, mislim, mašine, i da ne kupujem novu dok stara radi bar malo.
    Usput, kupi li novi mašinu? Koja je marka? Kako radi?

    ОдговориИзбриши